Friday 13 September 2013

Into the Secondary School ..

Assalamualaikum, muslim muslimah seagamaku :)

Bila baca balik blog saya yang lama, terdetik jugak kat hati ni, "Oh, rancak jugak aku kat blog dulu yee .." Terus ada semangat nak tulis blog. Tehee~ Saya nak cerita fasal budak tingkatan satuu ! Jyeahh, Im the junior!



Semua bloggers semua dah besor-besor.. Apa yang saya boleh cakap fasal alam sekolah menengah ialah .. Gembira dapat kawan baru. And saya kekok la dengan budak kelas lain -,- Kawan saya elok je sembang dengan kawan kelas lain. Saya ? Ah kekok betuiii laa .. Kalau budak kelas lain sembang dengan saya kan , depa hanya kenal 20% saya. Yang kelas lain tapi sembang rabung  tu kenal 50% saya . Budak kelas yang tengok saya ni makan dalam kelas, buat pelik, berlakon merajuk tu pulak 70%. Macam mana peringkat 90%? Yang saya boleh beritahu rahsia, Yang boleh luahkan rasa geram semua ni. 100 % ? Tak dakk ~

Pasal sekolah saya , ada usrah . Best :) Well , budak yang baru tau apa itu usrah lah katakan ..

Err .. Oh ya ! Nak dibandingkan dengan sekolah rendah, sekolah menengah saya, ada macam-macam aktiviti! Kan ada bulan Bahasa Arab, Bulan Bahasa melayu , Bulan bahasa inggeris .. Setiap bulan tu ada la aktiviti terntentunyaa ..

And kelas saya selalu banjir! Kelas lain tak seteruk kelas kami.. Koperasi memang terbaiklah .. Alah, sekola lain pun koperasi terbaik jugak kan ? Normallah tu. Sekolah mak saya, siapa ada mesin aiskrim macam kat McDonald. !


No comments:

Post a Comment