Monday 25 March 2013

Nickname yang pelbagai

Assalamualaikum ! Annyeong Haseyo , jeonun Syarifah inmida !!

Today .. No .. Tonight .. Aceihh . Starting BI gituh . Malam ni nak buat tajuk bebas ajerlah. Nanti ada masa aku nak tulis pasal my first love . Tapi , memang time darjah lima dia buat aku heartbreak la ! Tapi ann .. Banyak betul tapinya ... Aku tak nangis punn . Leks arr darjah lima ja punn . Cinta baby monkey katakan. Weh , nak cerita fasal apa ni ? Asyik-asyik aku tulis pasal love story aku ja *yangtakberapanaklovesangatla! Nak juga tulis pasal kawan-kawan .. Korang suka aku tulis pasal apa ? Kak Rabi'atul nak cerita pasal apa ? azzelo hang nak cita apa ? Kenapa nama mereka dimention ? Sebab diorang selalu komen kat blog aku . Terharuu ! Kak Rabi'atul kiter nak panggil akak apa ? Akak ke ? Atau Rabi'atul? Atau raby ? Kiter tak tahu .

Hermm .. Okey , idea dah ada . Aku tulis pasal nickname kawan-kawan aku yang unik k.

Nur Nishrin : Nicin , Hamster , Marshamelo  (Marshmelo sebab pipi dia lembut sangat ! Hamster sebab dia tembam dan comel macam hamster.

Ammar : Cekodok (yang ni satu kelas panggil dia . Sebab muka dia bulat dan dia gelap sikit. Selalu buat lawak dalam kelas.

Adreanna : Dek Na , Adrean , Adenna , (Adrean dan adenna tu aku yang bagi . Kadang-kadang aku panggil dia putera adrean.

Kholimi Choo (mr limited edition) : Mi Choo , Choo , Lee Chong Wei (Chong Wei tu sebab dia pandai main badminton dan dia muslim yang ada kacukan cina.)

Khairina Dayini : Dai , Dynamo , (Simple kan nama dai tu ? Bila tengok iklan dynamo terus teringat dia.)

Irfan : Ipan , Doraemon , Camel ( Doraemon tu sebab dia chubby yang cute ! Camel tu sebab ayah dia nama  Kamal . Kesian kan ? )

Nazief : Banjo , Itik Moscovy ( Banjo sebab kepala dia tu renjong sikit . Tapi dia hensemlaa . Dia la yang di antara hensem dalam kelas . Itik Moscovy pula sebab dia selalu sebut nama itik tu lepas kami belajar pasal itik tu)

Emilyana : Emi , Emilandak (Emilandak tu dayini yang bagi. Entah mengapa.)

Azzahra : Azzelo , Zelo (Minat gila dia kat Zelo B.A.P)

Muazzim : Antenna (Telinga dia capang . Cikgu Maths selalu kata dia tu macam CCTV yang ada antenna.)

Warhh . Banyak betul kawan aku nak cita ni. Dah pukul 12 19 malam pun. Perasan tak ramai kawan aku yang nickname diorang nama makanan? Haha. Okey , Assalamualaikum .


5 comments:

  1. Wow? *terharuu nama dalam entri . Sob. sob .

    haha, panggil akak. Wwwwwwwwwww.......
    haha.. ok, Wieya je. Rabi'atul Adawiyah . <-- ok, nak bagitau nama penuh jugak. haha ..

    _back to the entri _

    - ok, ape citer pasal first love. kiter tak boring pun baca . sebab entri yang awak tulis semuanya best belaka .!

    - ada nickname cekodok ? aww.. comelnya ..
    - kholimi choo ? kacukan cina ? hensem tak ? *ok, gatai ..
    - ahaha .. nickname yang last sekali tu kelakar ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. - rasa sangatx7 gembira bila awak kata entri saya best .
      -comel ? Hahaha . Orangnya pun comel jugak bila buat lawak
      -hensem bagi sayaa ~! Saya suka diaa . azzahra pun suka dia.
      -antenna pun orang yang kelakar

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. Terharu , nma titiew pun adaa =') O

    ReplyDelete