Friday 19 April 2013

Bila tak bekerjasama ! (Persembahan Action Song)

Assalamualaikum :)

Exam dah nak dekat tapi bole lagi aku dok on nuh ? Bulan lepas , bulan Bahasa Arab bulan ni bulan bahasa inggeris . So , untuk tingkatan satu cikgu suruh kami buat action song . Bila dengar tu , aku pun macam .. Hah ? Takkanlah sekolah agama nak suruh aku nari-nari cam time darjah tiga dulu ? Time tengah kiut miut dulu ? Oh , bukanlah . Kena nyanyi sambil buat action . Dipendekkan cerita , apa yang aku nak beritahu ialah ....
Aku tak suka budak laki kelas aku .. Budak lelaki kelas aku sangatlah tidak serius dan tak displin ! Tak terasa nak menang !

Ada pertengkaran . Yang tak puas hati gaya nak tunduk ada yang merajuk sebab tak terima idea dia la . Macam-macam . Then , kelas kami ada buat lakonan dalam action song tuh .. Madam J (Teacher Jamilah yang kiut) cerita la kat Sir Rosli pasal ni . Then , budak sir rosli pun buat lakonan jugakk . Kami satu kelas tak puas hati la ! Mana aci tiru kami . Then mulalah . Aku tak tau sapa tiru sapa . Kami buat bintang , depa pun ada bintang (props) Kami punya ada .. hermm .. Apa ntah . So , mulalah persaingan antara kami . Tu yang eden takut ni . Kalau kalah tak pa , masalahnya bila ada pesaing ni dari "kalah tak apa" boleh jadi "Mana boleh kalah!" . Action song kena buat action smbil jalan . Kami tak jalan puns !

Arghh ! Tapi unnie yang latih kami a.k.a bekas kelas 1 Ibnu Sina tahun lepas kata kelas lain pun tak jalan jugak . So , buat aku tennag sikit . Kawan aku kta , kelas AF , AZ dan AR dah bergaduh sebab lagu . Jadi , tak mau la kelas IS bergaduh dengan kelas IR . Bestkan IK tak b'gadoh . Apa-apa pun doakan aku okey untuk action song esok . Hah , wait . Cita pasal budak laki kelas aku , depa ni  madam suruh salin lirik tak mau . Lepas tu bila suruh nyanyi dah taktauu . Aku meluat betul laa !

Okey . Dahh . Esok aku bawa camera , aku post gambar kat blog k ? 

Assalamualaikum :*

2 comments:

  1. whoaaa .. susah jugak ek sampai gaduh-gaduh ni . Haha . Wieya pun pernah jugak kena buat teamwork dengan boys ni, tapii dorang okay je . main-main je lebih.

    hehe .. apepun, gud luck okay !

    ReplyDelete
    Replies
    1. boys kwn wieya tu dh mtg . Hermm .. Ni boys kelas sy ni x serius lgsg .

      Delete