Friday 15 March 2013

FRIENDSHIPS :)

ASSALAMUALAIKUM :)

Malam ni aku nak ceritakan tentang persahabatan. Bila aku pergi sekolah menengah aku rasa nak cepat balik dan malas nak pergi sekolah. Aku fikir juga kenapa ? Sekolah rendah aku jadi tak sabar-2 nak pergi sekolah. Bila cuti sekolah , kdg-2 x sabar sekolah nak mula. Bila sekolah menengah rasa macam selamanya nak cuti. Dan .. aku rasa aku dah dapat jawapan. Salah satu sebabnya ialah kawan.



Time ni semua nampak blur sangat sebab rasanya gambar ni time awal tahun.
Aku sayang depa sangat :) Nama budak ni kat gambar ni ialah .. Syarifah (aku) , Anis , datin (aisyah) , ecah (aisyah), aten , hani , athirah , dini , Izzah , Ikan sardin (okey tak baik kata kat orang. nama sebenar : faris) adlan , yazid , afifah , najwa, mirna, nazief , irfan , aidi , syahmi , afif , emi , cekodok (ammar) , kholimi (mr sepet) wan h dan wan a , amir , alya , dek na , nicin , shiro , azzahra , nadia , dayah . Wah ramainya aku nak tuleh . Tak larat nak ngingatnya.

Kami budak perempuan dengan koreanya . Pada awal tahun , peminat kpop hanya terdri drpd beberapa orang saja. Boleh dikatakan 1% maybe . Oh , aku sangat tak tahu cemna nak buat anggaran. Apasal ayat skema sangat nih ? Haha. Akhir tahun , ermm... daripada semua budak perempuan maybe enam tujuh orang jer yang tak minat. Yang lain ... Dah terpengaruh ! Dengan ketua pengawas sekali kami angkut masuk geng. Well , nanti tak angkut sekali dia pi report kat cikgu pulak. Habis la , sikit sikit Donghae , sat-2 kyuhyun sat-2 myungsoo , nanti pulak Soohyun . Apa apa jer la kpop semua budak perempuan 6A punya hal .

Yang budak lelaki pula .. Bola tak habis-2. Ni cerita lepas UPSR , Belakang kelas dibuatnya padang. Sorang jadi keeper sorang jadi penendang bola . Sat-sat terjatuh belah kiri . Sat slide ke bawah . Macam-macam la. Yang pasti mesti ada gaya punya. Yang tukang tendang tu pulak tendang punya la kuat. Tapi pakai kertas yang digumpal dan disalotapekan. Sejak bila cikgu bm ajaq ada disalotapekan ni ? Kadang-kadang tu nampak bergaya betul budak laki kelas aku ni. Kawan aku kata , budak laki kelas kami ni special . Sebab depa tak macam budak lelaki kelas lain yang couple-2 . Depa tak gatai . Cuma bersembang dengan budak perempuan tu normallah time sekolah rendah kan ?

Ada moments yang aku ingat ialah .. Dompet Shiro (Syaheerah) terkeluar dari tingkap dan tersangkut dekat bumbung. Kebetulan salah satu cermin tingkap kelas kami tak dak so , ada la ruang untuk kami keluar dari tingkap. For information , kelas kami tingkat tiga ~! Time tu yang aku ingat ada Shiro , aku , hani , afif. Time tu dah habis waktu PNP. Sat pakai penyapu , sat pakai penyodok , sat pakai mop la . Tak berjaya-jaya. Kawan aku Athirah yang tinggi try keluar dari tingkap . Tapi tak berjaya sebab tak sampai. Try pulak afif . Pun tak berjaya sebab kena keluar sikit lagi baru dapat. Last Kholimi , (my hero!) hahaha. Hero la sangat. Dia beranikan diri sikit , keluar sikit lagi . Kaki dah atas bumbung sekolah. Kawan aku yang ada kat tingkat paling bawah sekali pun duk tengok dari bawah. Kami yang budak pompuan ni pun dah terjerit jerit.

"Wei , Kholimi bahaya la!"
"Baik-baik kholimi."
Berjaya! 

Alhamdulillah :)

Banya cerita lagi ni . Tapi jari aku dah penat bersenam atas keyboard . Nanti ada sambungan okey :)



5 comments:

  1. Bila kejadian tuh berlaku ?? aku xtau pon cita tuhh.. -,-"

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedeh nyaa.. berani gila kholimi tuhh.. nasib baik x jatohh...

      Delete
    2. ahhh. well my herolah katakan

      Delete