Wednesday 27 March 2013

Melukis ~

Assalamualaikum :))

Tengah hari yang tenang .. Terbau masakan mak cikku di dapur . Acehh . Aku teringin sangat nak belajar melukis ! Aku dah pandai sikit-sikti melukis kartun ala-ala anime . Tapi , memang banyak sangat-2 kelemahan . Antaranya ..
-badan kaku
-tak reti nak lukis tangan
-tak reti nak pelbagaikan reaksi muka
-tak reti nak buat gaya badan (kalo lukis jer mesti kartun tu berdiri tegak . Lepas tu dok bangga rasa macam lukis cantik habiss.)
-tak reti nak lukis baju berfesyen (kesian lukiasan aku . asyik-2 pakai t-shirt jaa .)
-tak reti nak lukis kaki , kasut (kalau lukis kaki mesti kaki ke kiri sebelah , ke kanan sebelah)
- kalau lukis pun , kat bahagian muka jerlah yang paling cantik. tu pun kawan-kawan dok puji melangit)

Lepas tu , hari ni ada impian nak melukis potret pulak dahh ! Bajet macam teror sangat ! Hermm .. Apa pendapat korg ? Ada tips untuk aku x ? Okey . Assalam ~

3 comments:

  1. ahahah... nnt kalo daa abes lukis tu.. tunjuk lar kat aku... hhahaha... ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku lukis tak cantik macam hang lukis punn ~ -,-

      Delete
    2. xpa-2... bak kata pepatah hakim roslan ' sapa berusaha dia berjaya '

      Delete