Saturday 3 August 2013

Gagal , Usaha dan Berjaya . Insya Allah !

Keputusan Pertandingan Sayembara menulis cerpen baru saja diumukan kat sekolah . Dan aku tak berjaya . Normallah agak kecewa dan sedih . Yang menambah rencah kesedihan lagi tu bila yang johan dia budak form 1 ! Nasib baik lelaki ! Ahaha . Tapi bila aku ingat balik , cerpen aku tu taklah best mana . Typo pun banyak . And satu lagi minat aku iaitu melukis. Ingat lagi time kecik dulu aku suka tengok kakak aku melukis .

Sejak tu lah , aku selalu lukis sampai sekarang . Bila tengok lukisan aku sekarang nampaklah perbezaannya. Apa yang penting usaha. Usaha bukan usaha macam tu ja , tapi usaha tengok dekat komik ka , tengok dekat internet or minta tunjuk ajar. Apa yang perlu buat sekarang ni ialah menulis ! Berlatih menulis . Lagipun, kita kena ingat ni takdir yang Allah dah tetap untuk kita . Mungkin Allah akan beri yang lebih baik buat kita . Ameen .


No comments:

Post a Comment